Otevřeli jsme naše podnikání: chov kuřat, je to ziskové nebo ne?

Maso a vejce kuřat jsou mezi obyvateli celého světa velmi žádané - pro jejich pěstování nevyžadují komplexní znalosti a zdroje a konečný produkt je užitečný a uspokojivý.

Pokud uvažujeme o chovu kuřat jako o podniku a otázkou je, zda je to rentabilní nebo ne, pak můžeme říci, že tento plán je velmi jednoduchý a ziskový podnik, který lze uspořádat v absolutním měřítku: je možné začít s malým chovem - s chovem 100-300 cílů a postupně zvyšovat pracovní zdroje s růstem podniku.

Jak je to vhodné?

Je výhodné pěstovat tyto ptáky na prodej vajec?

Příjem ze 100 slepic za rok bude přibližně 210 000 rublů.

Náklady :

  • K nákupu 3 měsíců starých kuřat a krmiva bude potřeba asi 37 000 rublů, což jim umožní růst až 5 měsíců - to je věk, kdy mohouspěchejte úplně.
  • Asi 8 000 rublů bude vynaloženo na krmení stáda měsíčně na plný úvazek, přičemž se zohlední poskytování vitamínů a doplňků.
  • Náklady na elektřinu, vodu, prostory, potřeby domácnosti (vápno, písek, popel,čisticí prostředky atd.), nepředvídané výdaje, získání osvědčení, doprava, reklama a daně.

Příjem:

  1. Jeden pták může snášet až 300 vajec ročně, vzhledem k období tání, které trvá až 2 měsíce.
  2. Dobré vejce stojí mezi 6-8 rublů za kus.A pokud předpokládáme, že jedno kuře bude mít asi 25 vajec za měsíc, bude výnos od jednoho jednotlivce roven 175 rublům za měsíc, respektive, ze sta slepic bude příjem ve stejné době 17,500 rublů a za rok 210 000.

Za porážku

Náklady:

  • Nákup 100denních kuřat bude stát 5 000–6 000 rublů.
  • Dvouměsíční výkrm bude vyžadovat 6,5 kg krmiva na brojler (což stojí 10 rublů na kilogram) a další vitamíny, proto celkové náklady na pěstování budou činit přibližně 8000 rublů.

Příjem - za dva měsíce můžete získat 30 000 rublů , se zaměřením na průměrný ukazatel nákladů na maso na kilogram - 250 rublů.

Při výpočtech by se člověk neměl spoléhat pouze na ideální ukazatele !!!

Kde začít?

Domácí chov drůbeže, stejně jako jakýkoli jiný druh obchodní činnosti, musí být zahájen systematickým testováním, aby bylo možné provádět účinný a objektivní marketingový výzkum.

A nakonecmusí být učiněno rozhodnutí: investovat zdroje na nákup složek věci nebo na opuštění podniku .

V tomto případě můžete odkazovat na příchozí i odchozí generování nabídek.

Příchozí

  1. Nástěnky.
  2. Velkoobchodní portály pro zadávání veřejných zakázek.

Nástěnky

Při zveřejňování informací o sobě na takových místech se budete muset uchýlit k placeným službám , jako například: zvýraznění reklam, zvýšeníjeho pořadí a rozšíření.Teprve poté bude možné obdržet určitý počet žádostí a vytvořit objektivní obrázek poptávky.

Portály velkoobchodních dodavatelů

Stačí se zaregistrovat na populárních velkoobchodních stránkách a nechat tam svou nabídku spolu s kontaktními údaji.

Nejprve vám doporučujeme analyzovat nabídky konkurentů, identifikovat jejich slabé a silné stránky a poté si na základě zkušeností získaných ve studii sestavit vlastní.

Odchozí

  • Dopisy.
  • Hovory.
  • Schůze.
  • Návštěva zemědělských výstav.

Jak organizovat studená volání?

  1. Shromážděte databázi podniků, které mohou být v budoucnu vašimi potenciálními zákazníky.
  2. Rozhodněte o metodě: buď zavolá specialista, nebo vy sami.
  3. Vyberte operátora a připojte neomezený počet minut.
  4. Uskutečněte minimálně 100 hovorů a nabídněte své výrobky k prodeji /prodeji, abyste mohli provádět smysluplnou a objektivní analýzu.

Pravidla pro výběr a vlastnosti údržby

Výběr

Zkušení chovatelé kuřat snášejících vejce důrazně nedoporučují nákup denně a měsíčněkuřata, protožeřada možných rizik, protože mohou onemocnět a někteří mají skutečnou šanci na přežití. Podle statistik je každých 5 kuřat odsouzeno k smrti , což při pěstování kuře způsobuje ztrátu peněz a časových zdrojů.

Měla by být upřednostňována kuřata ve věku 3–4 měsíců, což bude stát přibližně 300 rublů na kus.A v budoucnu, s rozšířením podnikání, bude možné brát denní nebo měsíční kuřata.

Pokud jde o plemena: nejoblíbenějšími vejci jsou Legeron, Brown, Lohman a Highsex.

Obsah

  • Vycházková plocha a kuřecí bederní .Při stavbě kuřecího obydlí věnujte pozornost materiálům, a zejména těm vnitřním - teplotní režim by se měl pohybovat od 0 do 25 stupňů, což je pro ně nejpohodlnější prostředí.

    Je třeba předem vypočítat plochu kuřecího měchýře, pro chov 4 slepic bude zapotřebí přibližně 4 metrů čtverečních.Po provedení jednoduchých výpočtů jsme dospěli k závěru, že k udržení životně důležité činnosti 100 zvířat potřebujeme 25 m2 a k udržení 1 000 kuřat - plocha bude 250 m2.

    Zdraví slepic přímo závisí na jejich činnosti, takže nezapomeňte na pěší oblast, která by měla být pohodlnou a oplocenou sítí.

  • Osvětlení .Doporučujeme používat kombinovanou verzi, protože slepice potřebují slunečný den 12–14 hodin.
  • Větrání .Pro zajištění čerstvého kyslíku v místnosti je povoleno používat nejjednodušší okno, ale potřebujeteNezapomeňte ji utáhnout sítí tak, aby hlodavci neměli pokušení dostat se dovnitř.
  • Krmné žlaby a misky na pití .Při jídle se ptáci chovají velmi aktivně, takže pro úsporu potravin budete muset krmítka vybavit malými stranami.
  • Čištění a údržba hygieny .Aby se slepice očistily od parazitů, umístí se do kuřecího koše nádoba se směsí popela a písku.Čistí si peří sami a tato jednoduchá směs zničí parazity.

    Místnost by neměla být špinavá, proto by měla být měsíčně dezinfikována vápennou maltou a rovnoměrně ji nanášet na podlahu, okouna a stěny v poměru: 10 litrů vody na 2 kilogramy vápna.

Možné obtíže a vyhlídky na vývoj

Potíže:

  1. úmrtnost a nemoc slepic;
  2. velká konkurence;
  3. produkt podléhající zkáze;
  4. pracný proces získávání osvědčení a licencí;
  5. neustálé vyhledávání kanálů pro prodej produktů.

Obchodní plusy a vyhlídky :

  • vysoká ziskovost;
  • celoroční produkce;
  • nedostatek sofistikovaného vybavení;
  • snadnost podnikání a nízké náklady na podpůrné procesy;
  • Existuje mnoho příležitostí pro rozšíření výroby, pokud se správně přistupujeme k otázce hledání zákazníků.

Jak zahájit tento druh podnikatelské činnosti?

  1. Provádění studie poptávky s dostupnými nástroji: za studenavolání, dopisy, setkání, účast na zemědělských akcích, velkoobchodní weby, reklama na vašem vlastním webu, reklama na nástěnkách.
  2. Analýza prvního odstavce a rozhodnutí pokračovat ve vývoji myšlenky.
  3. Popis všech zdrojů: peníze, čas, zkušenosti s provozováním takovéto činnosti, užitečné kontakty, majetek (doprava, vybavení, pozemky, nemovitosti, zvířata atd.).
  4. Sestavení seznamu potřebných zdrojů, včetně lidských zdrojů.
  5. Definice krátkodobých a dlouhodobých cílů a obecný popis projektu.
  6. Výpočet předpokládaných minimálních, průměrných a maximálních příjmů a výdajů za den /týden /měsíc /čtvrtletí a rok a popis všech možných rizik.
  7. Identifikace investičních potřeb a zdrojů: banky, půjčky od fyzických osob, vlastní zdroje, státní a soukromé granty, soukromí investoři.
  8. Výběr právní formy (výše daní vám bude závidět, IP si můžete vybrat pevnou sazbu daně ve výši 6% pro všechny roční příjmy).

Podobná videa

Příklad, jak vydělat příjem z chovných kuřat, naleznete v tomto videu:

]

Závěr

Vláda skutečně potřebuje takový podnik doma, takže by neměly existovat žádné zvláštní obtíže při získávání finančních prostředků na realizaci myšlenky.Současněmusí být obchodní plán vypracován správně a žadatel musí pochopit podstatu věci , která bude muset být od základu rozpracována v průměrném měřítku, podlenejméně 3 roky.